RSS .92| RSS 2.0| ATOM 0.3
  • За контакти
  • Кой е Bloody?
  •  

    Как да тестваме овърклокнатата си видеокарта




    При овърклок на видеокартата някои хора се доверяват на вградения тест в приложението, с което клокват, на видеодрайверите или най-много пускат да се извърти един цикъл на гейм тестовете на 3DMark 2001-2005 (в зависимост от видеокартата). Това обаче далеч не е достатъчно да се определи дали видеокартата ще бъде 100% стабилна след 1-2 часа игра например или вместо това ще забие съвсем подобаващо заради прегряване на ядрото или паметта.

    Дори да се сетите да пуснете 3DMark с поне 10-20 повторения на Nature теста, при това с включени на максимум Anti-Aliasing и Anisotopic Filtering и видеокартата да издържи, то пак няма 100% гаранция, че тя ще работи напълно стабилно навсякъде. Причината е съвсем проста, 3DMark тестовете, както и основната част от игрите са Direct3D приложения и на практика вие тествате стабилност само под тях. В следващия момент ако пуснете някоя OpenGL-базирана игра веднага можете да станете свидетели на появата на артефакти или дори забиване след кратка игра, макар преди това да е нямало проблеми с D3D тестовете. Затова и е добре да тествате и с поне едно тежко OpenGL приложение за стабилност, като допълнение на 3DMark Nature теста с максималната резолюция и ново на филтрация.

    Какво ще ни е необходимо
    Quake 4 е съвсем актуална и доста тежка OpenGL игра, която е на базата на Doom 3 графичния енджин. Освен това тя разполага с възможност за запис на демо файлове, които могат да бъдат използвани за проверка на производителността и същевременно и за проверка на стабилността на видеокартата и дори на цялата система.
    За да можем да използваме Quake 4 като тест за стабилност ще се нуждаем от няколко неща, като на първо място е самата игра естествено. Освен нея обаче ще трябва да си запишем сами Demo файл, или за по-лесно да си изтеглим готов такъв – Quake 4 HWspirit Demo (~50MB). Необходим ни е още и един Batch (.bat) файл, който ще използваме да зациклим повторението на демото докато не решим, че се е въртяло достатъчно и не го прекъснем – Quake 4 Demo Loop.

    Как да тестваме с Quake 4
    Първо трябва да разархивираме демо файла (ако сме решили да го изтеглим от Интернет) в /q4base/demos директорията, в която сме инсталирали Quake 4 (ако директория demos не съществува просто я създавате). Ако сме записали собствено демо, то файлът вече се намира на необходимото място и е важно само да запомним името, под което сме го съхранили. Следващата стъпка е да разархивираме batch файла q4loop.bat в главната директория където е инсталирана играта (където е и Quake4.exe) и да стартираме многократното изпълнение на записаното демо. За целта е необходимо да направим shortcut (или да стартираме през конзолата) към q4loop.bat hwspirit, думата "hwspirit" след името на bat файла указва името на демо файла (hwspirit в случая е името на демото, което сме свалили от линка по-горе).
    Преди обаче да стартирате безкрайното повторение, трябва да пуснете самата игра нормално, като е необходимо да конфигурирате графичния режим да използва максималната резолюция, ниво на детайлност и Anti-Aliasing (анизотропната филтрация стандартно е зададена на 4x, като нейната стойност може да бъде променена през конзолата или от конфигурационния файл на играта с помощта на командата image_anisotropy. Остава само да пуснете шорткъта, които направихте преди малко и да изчакате поне няколко часа, след което, ако всичко е наред, можете да прекъснете повторението. За да направите това трябва да изчакате промеждутъка между края на едно повторение и началото на второто, когато трябва да натиснете CTRL + C докато конзолният прозорец е активен и да потвърдите, че желаете да прекъснете изпълнението на batch файла.
    След като прекъснете изпълнението може да погледнете броя на изпълненията, както и информация за броя на кадрите постигнати при всяко едно то тях във файла results.txt, който е създаден в главната директория на играта.

    Вашето мнение по темата...