Случайна тема: Holly Dolly - Dolly Song (Leva’s Polka)
RSS .92| RSS 2.0| ATOM 0.3
  • За контакти
  • Кой е Bloody?
  •  

    За 120Hz ViewSonic VX2268wm мониторите и 0ms Input Lag-a




    Когато си говорим за динамични FPS игри от категорията на Counter Strike и Quake Live, които все още са едни от най-популярните и играни игри има определена специфика в изискванията от страна на по-сериозните геймъри. Едно от тях разбира се е наличието на прецизна мишка, която работи с минимално закъснение, но доста по-важна роля играе монитора, който е необходимо да осигурява висок брой кадри, бързо време за реакция и по възможност никакви закъснения при работа. До неотдавна именно комбинацията между тези три изисквания правеше почти невъзможен пробива на традиционните LCD монитори в редиците на точно този тип потребители, но с появата на 120-херцовите LCD екрани това е на път да се промени. Това е така, защото 120Hz LCD мониторите (засега предлагани само от Samsung и ViewSonic) вече осигуряват съизмерими възможности именно в тези три показателя с добрите представители на поостарелите CRT екрани. 120-те кадъра в секунда вече са постижими, времето за реакция е повече от добро, а и закъсненията при обработка и визуализация на картината (input lag) или липсват или са съвсем минимални. И все пак има какво още да се желае…

    input-lag-1


    От скоро у нас са налични 22-инчовите ViewSonic VX2268wm монитори, които подобно на Samsung 2233RZ осигуряват на потребителите 120Hz честота на опресняване или както е по-подходящо да се каже в случая 120 кадъра в секунда, като алтернатива на все още масовите 60-херцови модели. И тъй като малко по на запад този модел е наличен от известно време и има доста позитивни отзиви за него нямаше как да не проверя едно особено важно твърдение, а именно факта, че моделът на ViewSonic няма никакъв input lag за разлика от наличието на известен такъв при 120Hz решението на Samsung. На снимките по-горе можете да видите как сравнението между ViewSonic VX2268wm LCD и Samsung NF 900 CRT дава доста интересни резултати, като в повечето ситуации двата монитора се представят еднакво добре. Тоест няма разлика във времето необходимо за изобразяването на подавания образ върху екрана на двата монитора (няма input lag), като в някои редки случаи обаче се получава така, че LCD монитора на ViewSonic успява да реагира по-бързо и да изобрази картината, отколкото CRT-то. И докато безспорно Samsung NF 900 не е най-добрия възможен CRT монитор, то той е едно много добро решение, което навремето предлагаше отлични възможности, но и което явно също има някаквъ съвсем минимален lag, в следствие на което ViewSonic VX2268wm успява да дръпне малко напред в редки моменти. И докато 10-15 милисекунди са крайно малко време и нещо, което е почти невъзможно да бъде усетено от нормален потребител, за за някои геймъри не е така… за тях дори 1 милисекунда е от значение (или поне е достатъчен довод за избор или отказ от един продукт), дори реално да не могат да се възползват от нея.

    Та така ViewSonic VX2268wm се смята за LCD екран с минимален input lag, който би трябвало да влезе в рамките на под 1 милисекунда (да не казвам точно 0), а за сравнение CRT монитора също има 0 милисекунди, следователно VX2268wm е просто перфектно решение за всякакви геймъри. Тук обаче можем да намесим и Samsung SyncMaster 2233RZ, който има едни до около 10-15 милисекунди закъснение в повече срямо тестовия CRT екран (и още повече спрямо модела на ViewSonic), следователно не е толкова добър вариант за 120Hz LCD за FPS игри. Уточнението, че става дума за не толкова добро решение специално за игра на бързи FPS-и е от ключова значение (Samsung, а не ViewSonic), защото наличието на такъв минимален input lag не е толкова съществен за повечето други жанрове игри или за нормалното ползване на екрана за мултимедийни цели или дори за работа. Дори при използване на 120Hz екрана в комбинация с 3D Vision очила за възпроизвеждане на стереоскопичен 3D образ с усещането за реален обем на изобразяванитв върху екрана обекти наличието на известен input lag не би трябвало да е от съществебно значение, но май не е съвсем така. Разбира се все още не мога да твърдя със сигурност за последното, защото това подлежи на още тестове в близките дни и съответно на по-обстойна проверка, но на първо четене като че ли дори визуално забелязвам известна разлика в полза на ViewSonic-а. Но толкова за днес, очаквайте повече информация съвсем скоро и по-обстойно сравнение между 120Hz решенията на Samsung и ViewSonic съвсем скоро… 😉

    6 коментара за “За 120Hz ViewSonic VX2268wm мониторите и 0ms Input Lag-a”

    Вашето мнение по темата...